London

Har kommit hem från 4 dagar i London.
I mondags kväll åkte jag och min familj till London. Det var jätte mysigt!
Men vi kom till hotellet halv två på natten så vi gjorde inget på måndagen.
TISDAGEN
På morgonen gick vi snabbt till ett köpsentrum i bara 20 minuter typ. Skulle hitta andra skor till mig.
Efter det tog vi tunnelbanan till Stan och gick in i någon Disney Land affär. Två våning med bara massa saker från Disney.
Vi gick vidare och kom till Hamleys. En skit stor leksaks affär, 7 våningar!
GAAAAH, alla som jobbar där leker med alla leksaker så man får typ akta sig så att inte det kommer ett flygplan i huvet eller något sånt. Och det var inte bara vanliga leksaker. Massa coola saker.
Vi var där i någon timma.
Vi tog tunnelbanan till Pizza Hat och åt pizza buffé! På vägen dit gick vi förbi Piccadilly circus. Det är riktigt fräckt att se det på kvällen!
Vi gick och kollade på massa saker. T.ex Big Ben och London eye. Sen gick vi hem till hotellet, åt lite och sedan gick och la oss.
ONSDAGEN
Vi åkte till någon marknad. Där gick vi runt en stund.
Vi åkte till ett museum där det bara var massa vax gubbar. Dom såg jätte värkliga ut.
Jag hatar värkligen att gå på museum men detta var bra. Först gick vi runt och kollade på alla vax gubbar och det var från Robert Pattison till en massa kungar.
Sen var det någon liten bio i 4d med typ Spindelmannen, Hulken och den var jätte läskig eftersom att det var i 4d. Så om det t.ex kom vatten i filmen så sprutade dom ut vatten över publiken.
Vi tog bussen till ett donats ställe och mumsade på dom.
Vi gick till Piccadilly circus igen eftersom att vi var bara där på dagen så då ville vi titta där på kvällen.
Sedan åkte vi till ett as stort köpcentrum som var skit dyrt. Men vi bara gick där och skrattade åt priserna. T.ex en svart vanlig tröja som skulle kosta 100:- här kostade 2000:- där. Det var helt sjuka priser.
Men dom hade jätte fina toaletter där det stod massa olika parfymer inne på toalleten om man ville ha. Hehe.
Efter det åkte vi och åt på någon Italiensk resturang.
TORSDAGEN
På morgonen delade vi på oss så jag och mamma åkte och kollade affärer och brorsan och pappa kollade på några museum.
Vi åkte vidare till något som hette China Town, det var fint.
Jag och mamma gick till Pizza Hat och åt. Skiiiiit gott!
Vi hittade en stor affär med bara massa grejer från m&m, 4 våningar. Där gick jag och mamma runt länge och kollade. Sen bestämmde vi oss att gå och möta brosan och pappa.
Så vi gick bara in i några affärer på vägen och sedan mötte dom.
Vi gick länge och bestämde oss om vart vi skulle äta. Det blev KFC någon kykling sak. Sånt ställe där man kan köpa en stor hink med massa kykling men så hungriga var vi inte så vi tog två vanliga menyer och delade på för dom var väldigt stora och jag och mamma var inte jätte hungriga.
När vi var på väg hem gick vi förbi ett ställe där man satte ner fötterna i ett bad med fiskar och det gjorde vi. Jätte kickligt (stav) i början men det var skit coolt!
Vi gick tillbaka till hotellet runt 9-halv 10 och där satt vi och titta lite på tv. Jag och brosan fick sockerkick så vi gick ut och sprang omkring i hotellet. Vi gick tillbaka sedan för att packa så vi gick väl och la oss runt 11.
FREDAGEN/IDAG
Vi vaknade halv 4 på morgonen. När vi kom ner för att ringa en taxi så kunde dom inte ta kort. Så jag och pappa stack till en bankomat för att ta ut pengar men såklart gick inte det. Taxin var utanför och vi hade inga pengar. Jag kom på att jag hade pengar i jackan så jag gav dom och vi fick växla på hotellet. Igentligen fick han inte göra det men eftersom att vi hade så brottom var han så snäll och gjorde det. Vi fick även 6 st choklad muffinsar av honom vet inte varför, han var väl bara snäll.
Vi hoppa in i taxin och den körde oss till busstationen. Bussen kom och den åkte vi på i 45 minuter till flygplatsen.
Vi kom fram och chekade in. Sendan åt vi frukost. Efter det gick vi på planet och flög iväg.
Jag somnade såklart en stund på planet.
Sen när mormor skulle komma och hämta oss på flygplatsen så hade hon glömt att det var idag, hon körde fel, så hon kom efter två timmar.
Vi åkte hem till mormor och morfar och åt frukost. Mamma, pappa och brosan åkte hem men jag stannade där med min moster.
Vi ringde hennes kompis, hämtade henne och sedan åkte vi till Toröd med mosters hundar och gick en singa i skogen. Sen åkte vi hem, där slappade vi bara och för 2-3 timmar sen kom jag hem.
Vi har precis ätit och sitter och kollar på tv.
Ska titta på en film äta lite gott och sedan gå och lägga mig.
Dom flästa bra bilder har vi på den andra kameran. Men ni får nöja er med dessa.



Det var meningen att man skulle ta bilden upp och ner men det blev dåligt då.









Min frukost + en macka.
Bild på tröjan som jag köpte också. Det ända jag köpte, eftersom att det inte fanns mycket.

Puss

Kommentarer
Postat av: Stina

NAAJJSS! (Y) <3 Coolt med 7 vånings-leksaksaffär!

2011-11-04 @ 21:26:25
Postat av: Johanna

aweesome tröja! :D

2011-11-05 @ 14:17:05
URL: http://angelabc.blogg.se/
Postat av: Julia

häftigt vill okså åka till london:D

2011-11-07 @ 18:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0